Zamieszczone przez yunior81
Drgająca wskazówka obrotościomierza (film)
Zwiń
X
-
Drgająca wskazówka obrotościomierza (film)
po przekręceniu kluczyka wskazówka lekko cofa się poniżej "0" i zaczyna drgać ok 10 sek. następnie ustawia się na "0". W czasie drgania obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa nie działa, po ustaniu drgań wskazania są prawidłowe.
drganie ma miejsce zarówno po wł. stacyjki jak i po jej wyłączeniu.
ma ktoś jakiś pomysł ??
vag nie pokazuje błędów.
[ Dodano: Wto 22 Paź, 13 17:02 ]
nikt się nie spotkał z czymś takim ??
-
-
Kolega miał podobnie tylko że w Vectrze B. Ale te informacje co Ci przekażę może pozwolą rozwiązać Twój problem. Również mu skakała wskazówka obrotomierza i dodatkowo paliwa. Okazało się że miał przetarte wiązki z kablami pod maską i do tego w kości od licznika zaśniedziało. Spróbuj pierw wyjąć akumulator aby zrestartować zegary. Dziś nie jest bardzo wilgotno. Jeśli problem Ci zniknie i pojawi się ponownie masz gdzieś problem ze stykami lub z kablami. :wink:Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KAMA_PLSpróbuj pierw wyjąć akumulator aby zrestartować zegary
kable i wtyczka są chyba ok, do drgania wskazówki dochodzi chwilę po tym jak wł/wył stacyjkę (film), silnik normalnie pali. Jeśli uruchomię silnik jeszcze przed tym drganiem to obrotościomierz normalnie działa. jeśli uruchomię silnik w czasie drgania wskazówki to obrotościomierz nie działa aż skonczą się drgania, potem działa normalnie.
Komentarz
-
-
To może któryś z kondesatorów lub przekaźników uwalił się na płycie zegarów. Nie wiem kolego który odpowiada za obroty.
W tym temacie piszą o podobnych zachowaniach.
Edyta:
Kolego spróbuj jeszcze opuścić kierownicę i podczas "skakania" wskazówki obrotomierza postukać od góry w okolicach stacyjki i w pobliżu. Obstukaj go jednym słowem.
I u kolegów z B5 piszą tak:
Mam przekaźnik do pompy paliwa i pewnie do ECU też( nie wnikałem w to) . Po wyciągnięciu wszystkich przekaźników zegary odpalają.Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB
Komentarz
-
-
Sprawdziłem kable, przekaźniki i stacyjkę - bez poprawy.
wskazówka dyga już przy podłączeniu samej niebieskiej kostki do licznika(kluczyki w kieszeni).
wychodzi na to że winne są same zegary.
zna ktoś sprawdzony warsztat od naprawy liczników w okolicach Warszawy ??
na razie gadałem z nimi, dają gwarancje na 2 lata:
Naprawa liczników samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, skuterów, quadów, maszyn rolniczych i budowlanych. Naprawa wyświetlaczy samochodowych
tylko to jest w Żorach, w optymistycznej wersji kurier>naprawa>kurier wychodzi tydzień.
Komentarz
-
-
Witam kolegów i koleżanki. Odgrzewam temat gdyż mam identyczny problem jak kolega b-bar01. Czy problem został rozwiązany???
U mnie problem zaczął się znienacka. Podczas jazdy sam włączał się ABS i samochód hamował i gasł. Gasł również na skrzyżowaniach (generalnie na biegu jałowym). Był problem z odpaleniem gasły kontrolki itp. Wymieniłem przepustnice okazało się, że po 6 latach zębatki, które regulują bieg jałowy wytarły się więc problem gaśnięcia rozwiązany. Wymieniłem też kostkę stacyjki i akumulator. W tej chwili przejechałem już parędziesiąt kilometrów i jest ok. Został problem z licznikiem. Temat już przerabiałem ale wtedy usterka wyglądała inaczej ( opadające wskazówki w trakcie jazdy itp.)
Komentarz
-
Komentarz