Drgająca wskazówka obrotościomierza (film)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MARKOW
    Classic
    • 2008
    • 34

    Drgająca wskazówka obrotościomierza (film)

    Zamieszczone przez yunior81
    Zamieszczone przez bob_best
    Oba auta mają tą samą przypadłość, która mnie wkurza - zakręt, duża prędkość, naciskasz na hamulec i czujesz, że najpierw tył zaczyna uciekać - doznałem w O2FL i w O3 - mowa o przyhamowaniu przy powiedzmy 160km/h.
    :shock:

    Odważny to Ty jesteś
    nie wynika to z odwagi tylko z sytuacji, które potrafią się zdarzyć na drodze... niestety
  • b-bar01
    Elegance
    • 2007
    • 985
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Drgająca wskazówka obrotościomierza (film)

    po przekręceniu kluczyka wskazówka lekko cofa się poniżej "0" i zaczyna drgać ok 10 sek. następnie ustawia się na "0". W czasie drgania obrotomierz i wskaźnik poziomu paliwa nie działa, po ustaniu drgań wskazania są prawidłowe.
    drganie ma miejsce zarówno po wł. stacyjki jak i po jej wyłączeniu.
    ma ktoś jakiś pomysł ??
    vag nie pokazuje błędów.


    [ Dodano: Wto 22 Paź, 13 17:02 ]
    nikt się nie spotkał z czymś takim ??
    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

    Komentarz

    • KAMA_PL
      Ambiente
      • 2012
      • 109

      #3
      Kolega miał podobnie tylko że w Vectrze B. Ale te informacje co Ci przekażę może pozwolą rozwiązać Twój problem. Również mu skakała wskazówka obrotomierza i dodatkowo paliwa. Okazało się że miał przetarte wiązki z kablami pod maską i do tego w kości od licznika zaśniedziało. Spróbuj pierw wyjąć akumulator aby zrestartować zegary. Dziś nie jest bardzo wilgotno. Jeśli problem Ci zniknie i pojawi się ponownie masz gdzieś problem ze stykami lub z kablami. :wink:
      Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez KAMA_PL
        Spróbuj pierw wyjąć akumulator aby zrestartować zegary
        próbowałem wcześniej, nic nie dało.
        kable i wtyczka są chyba ok, do drgania wskazówki dochodzi chwilę po tym jak wł/wył stacyjkę (film), silnik normalnie pali. Jeśli uruchomię silnik jeszcze przed tym drganiem to obrotościomierz normalnie działa. jeśli uruchomię silnik w czasie drgania wskazówki to obrotościomierz nie działa aż skonczą się drgania, potem działa normalnie.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • KAMA_PL
          Ambiente
          • 2012
          • 109

          #5
          To może któryś z kondesatorów lub przekaźników uwalił się na płycie zegarów. Nie wiem kolego który odpowiada za obroty.
          W tym temacie piszą o podobnych zachowaniach.

          Edyta:

          Kolego spróbuj jeszcze opuścić kierownicę i podczas "skakania" wskazówki obrotomierza postukać od góry w okolicach stacyjki i w pobliżu. Obstukaj go jednym słowem.

          I u kolegów z B5 piszą tak:
          Mam przekaźnik do pompy paliwa i pewnie do ECU też( nie wnikałem w to) . Po wyciągnięciu wszystkich przekaźników zegary odpalają.
          Dodatkowo sprawdź bezpieczniki odpowiedzialne za wskaźniki i ewentualnie zapłon. Nie zaszkodzi.
          Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Sprawdziłem kable, przekaźniki i stacyjkę - bez poprawy.
            wskazówka dyga już przy podłączeniu samej niebieskiej kostki do licznika(kluczyki w kieszeni).
            wychodzi na to że winne są same zegary.
            zna ktoś sprawdzony warsztat od naprawy liczników w okolicach Warszawy ??
            na razie gadałem z nimi, dają gwarancje na 2 lata:
            Naprawa liczników samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, skuterów, quadów, maszyn rolniczych i budowlanych. Naprawa wyświetlaczy samochodowych

            tylko to jest w Żorach, w optymistycznej wersji kurier>naprawa>kurier wychodzi tydzień.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • schutters
              Classic
              • 2016
              • 2

              #7
              Witam kolegów i koleżanki. Odgrzewam temat gdyż mam identyczny problem jak kolega b-bar01. Czy problem został rozwiązany???


              U mnie problem zaczął się znienacka. Podczas jazdy sam włączał się ABS i samochód hamował i gasł. Gasł również na skrzyżowaniach (generalnie na biegu jałowym). Był problem z odpaleniem gasły kontrolki itp. Wymieniłem przepustnice okazało się, że po 6 latach zębatki, które regulują bieg jałowy wytarły się więc problem gaśnięcia rozwiązany. Wymieniłem też kostkę stacyjki i akumulator. W tej chwili przejechałem już parędziesiąt kilometrów i jest ok. Został problem z licznikiem. Temat już przerabiałem ale wtedy usterka wyglądała inaczej ( opadające wskazówki w trakcie jazdy itp.)

              Komentarz

              Pracuję...